Ziber Partner ideeën
Beste Partner van Ziber, hier kun je al jouw ideeën achterlaten over Ziber producten. Je kunt ook stemmen op ideeën van andere partners. Ziber gaat met de beste ideeën aan de slag!
-
kleuren instellen DM onlogisch
De manier waarop we nu kleuren moeten instellen in een nieuw design is absoluut onlogisch. Bij Stijlen kunnen we kleuren instellen die vervolgens nergens worden doorgevoerd. Vervolgens moet je eigenlijk bij Pagina Module de kleuren instellen, waarbij je aan de linkerkant geen live voorbeeld ziet. Heel irritant en dus onlogisch.
Voorheen kon ik kleuren instellen bij Stijlen die vervolgens bij alle Modules werden doorgevoerd. Scheelde bergen tijd!32 stemmen -
footers
Ik zou graag een footer oplossing willen over de gehele breedte van de website. Hierin zou je dan vrij content kunnen plaatsen als logo's, banners, texten of een mooie sitemap ala Apple
30 stemmen -
Kopieren van alle instellingen (tekst, kleur etc) naar een andere template
in plaats van het kopieren van de hele site, is wellicht het meest interessante dat je de teksten en kleuren van de ene template naar de andere kan kopieren (ook tussen de diverse produkten). Hopelijk is dit klein genoeg als alternatief voor het dupliceren van de hele site. Dit zou ook per module kunnen plaatsvinden.
Dan kan je gemakkelijk een site up- of downgraden zonder alle instellingen opnieuw te moeten maken (kost heel veel tijd).
25 stemmen -
Een iFrame oplossing "zelf in te voeren"
Bij " Extra's" in de designersmodule een of meerdere iFrame's kunnen toevoegen door de Designer zelf.
21 stemmen -
vereenvoudigen procedure uitbreidingen aanvragen
Ik merk dat ik veel tijd kwijt ben met de uitbreidings formulieren en denk dat die taak bij Ziber hoort te liggen.
• Bestand downloaden
• Alle gegevens klant opzoeken/invullen (terwijl die al in Ziber systeem staan)
• Diverse keren bellen/mailen om ondertekend te krijgen omdat ze het anders vergeten
• Opletten of het gefaxt wordt
• Daarna opsturen naar Ziber en nabellen/mailen18 stemmen -
Zelf volgorde bepalen van de inhoud van de Sidebar
De volgorde bepalen van de inhoud van Sidebar, ik zou bijv. graag mijn Twitter feeds boven mijn Nieuws willen zien. Of Daarboven zelfs nog een zoekvenster!
18 stemmengestart ·AdminMaikel Bauer (Beheerder, Ziber Designer Ideeën) antwoordde
In de nieuwe Design Software v2.5 hebben we meer mogelijkheden geactiveerd in de SideBar van de producten/shop module. Je kunt nu verschillende elementen plaatsen, instellingen doen en de volgorde bepalen.
Het Ziber Team
-
Linker- en rechterachtergrond per thema kunnen instellen
Ik zou het zeer fijn vinden wanneer je bij een thema ook het linker- en rechterachtergrondimage kunt instellen.
17 stemmen -
Mobiele website voor een bedrijf
Ik zou graag een apparte designersmodule willen zien voor Mobiele website's. Een mobiele website die er goed uitziet op de iPhone, maar ook op alle andere.
Mobiel internet is gigantisch gestegen, en je bied je klanten toch iets extra's. Ik denk dat het niet te ingewikkeld moet, want een klant heeft er geen 2000,- euro voor over.
16 stemmen -
Pagina indeling flexibeler
De pagina indeling zou veel flexibeler kunnen. Ik mis bijvoorbeeld 3
of 4 koloms layouts, of bijvoorbeeld 1 smalle en een brede kolom.
Zeker in (wat bredere) Standaardsite Lite.Het zou misschien een optie/keuze zijn om 'row's' toe te voegen. Die
je dan zelf weer kunt indelen in cellen. Als de breedte daarvan flexibel is kun je vel meer varieren.16 stemmen -
3e Mouse-Over functie of 2e Mouse-over laten staan.
Wat moeten we doen? Meer werk voor de grafische parter door er een derder Mous-Over functie bij te plaatsen of als je op een buttons hebt geklikt de button laten staan? Wie-O-Wie!!
16 stemmen -
SmartArt voor op een Pagina (div. modules)
Nieuwe Smart Art (geen flash) die je op een pagiona kunt plaatsen in de MediaPublisher. Er verschijnt dan op de website een mooie animatie in de pagina met daarin bijvoorbeeld producten uit de producten module, of huizen uit de makelaar module, nieuwe uit de nieuws module,.. etc.
voorbeelden:
http://devkick.com/lab/galleria/demo_01.htm#img/pier.jpg
http://nathansearles.com/loopedslider/example-4.htmlmeer ideen hierover? Hoe belangrijk is dit? stemmen,...
15 stemmen -
Meer achtergrond opties in Ziber sites
Het zou fijn zijn wanneer er wat meer mogelijkheden zijn voor het verwerken van achtergronden in de Ziber sites. Nu is het alleen mogelijk om een linker-, rechter- en middenachtergrond toe te voegen (en de optie herhalen/of niet). Voor sommige Sitehand en Webbly templates is het zo dat het middenachtergrond na de onderste buttonrij stopt. Je hebt daaronder dan geen mogelijkheid om nog een achtergrond toe te voegen (alleen de achtergrondkleur).
We zouden dit flink kunnen uitbreiden door bijvoorbeeld:
- meerdere achtergrond lagen (over elkaar heen)
- meerdere achtergrond vlakken (background top, mid en bottom (voor zowel links, rechts en… meer14 stemmen -
Tekst Buttons
Moeten er Tekst Buttons komen? en zo ja.. met een achtergrond button-image erachter?
12 stemmen -
Google search in sidebar verwerken
Het zou mooier zijn als de Google Search optie (die nu standaard is geworden in Standaardsite en Sitehand) gewoon ALTIJD in beeld is in de sidebar. Of ergens in het design van de site!!
12 stemmen -
Nieuwsmodule (opmaken) zoals Lijstweergave PM
Wat zou het geweldig zijn als wij als grafisch ontwerpers, net als in de lijstweergave van de Producten Module, de Nieuwsmodule ook zo kunnen opmaken. Dus een lijstweergave van het nieuws op de manier van de PM! Ik zeg: stemmen!!!
Een extra optie zou zijn om een 'tegel' van deze weergave ook los in een pagina te kunnen toevoegen!
11 stemmen -
teksteditor aanpassen in mediapublisher
Het zou mooi zijn als je in de mediapublisher meer keuzes kunt maken met het uitlijnen van teksten en foto's.
Nu kan je alleen links, midden of rechts uitlijnen. Dat geldt dan gelijk voor alles binnen dat paginadeel.Ook tekstomloop bij foto's zou geregeld moeten worden.
We moeten nu steeds weer de truckendoos open trekken om een foto/logo rechts te krijgen in een linkslijnende tekst.
Maw. Meer uitlijnmogelijkheden voor zowel teksten en foto's binnen 1 deel van de pagina is zou een verademing zijn!
10 stemmengestart ·AdminMaikel Bauer (Beheerder, Ziber Designer Ideeën) antwoordde
We hebben vandaag een nieuwe testversie online geplaatst. We zullen de komende weken deze versie bij ZIber testen. Wanneer de resultaten goed zijn, zullen we deze versie voor alle klanten beschikbaar maken!
Het ZIber Team
-
Sidebar door GP zelf te editen
Sidebar, de nieuwe naam voor de informatiebalk zelf kunnen editen. Het idee bestaat al,maar hoe belangrijk is dit? En alleen in Sitehand! Niet in Standaardsite, zijn jullie het daar mee eens?
8 stemmen -
Vaste, niet mee schuivende achtergrond, content schuift mee en kan transparant gemaakt worden.
Zie voorbeeld: http://goglamping.net/europe/tonke-campers-netherlands/
7 stemmen -
reactieformulier in een grotere pop-up
Het standaard reactieformulier past niet in het venster wat automatisch geopend wordt. Waarom is deze pop-up niet even groot of groter als het formulier?
7 stemmen -
Tegels
Tegels zijn nu opgedeeld 4 om 1 (naast elkaar), ik zou ze graag allemaal hetzelfde formaat willen. Meer eenheid, rust.
7 stemmenSorry, je bedoelt een nieuwe layout voor de Tegelpagina. van 4 × 2. Zodat je 4 × 4 kunt maken?
Het Ziber Team.